Jakie możliwości daje druk na folii soczewkowej?

Reklama dąży do coraz bardziej oryginalnych form prezentacji produktów i usług. Nowoczesny wydruk na folii soczewkowej, zwanej także lentikularną, pozwala nadać płaskiej grafice różne efekty, począwszy od trójwymiarowej głębi, aż po zupełne przenikanie obrazów. W ten sposób można stworzyć niebanalne koncepty na wielu nośnikach. Zastanawiasz się, jak duże możliwości daje folia soczewkowa? Odpowiedź znajdziesz w tekście poniżej.

Zobacz też: Na czym polega termoformowanie próżniowe?

Efekty uzyskiwane na folii lentikularnej 

Folia soczewkowa ma wytłoczone soczewki. Po jej drugiej stronie drukuje się obraz. Nakładanie kilku grafik pozwala uzyskać ciekawe rezultaty. Efekt 3D, czyli poruszanie się przestrzeni, zwiększa postrzeganie głębi na płaskiej powierzchni. Uzyskuje się go poprzez rozmieszczenie elementów graficznych na warstwach znajdujących się w różnej odległości od obserwatora. Dodatkowo iluzję polepsza tzw. mapa głębi. Skokowa zmiana kilku obrazów nazywana jest efektem flip. Najlepsze rezultaty dają dwa zdjęcia o podobnej tonacji kolorystycznej. Flip i efekt 3D można ze sobą łączyć. Morfing jest to stopniowa zmiana jednego obrazu w drugi na zasadzie następujących po sobie pośrednich klatek. W tym przypadku tło powinno być niezmienne. Zoom to efekt złudnego przybliżania i oddalania obiektów. Jest on podobny do animacji, która przedstawia płynne sekwencje ruchowe. 

Różne nośniki folii soczewkowej 

Druk lentikularny można stosować w różnych wymiarach. Doskonale sprawdza się na witrynach sklepowych, zabudowach wystaw, reklamach zewnętrznych wielkoformatowych, billboardach i banerach. Nie ogranicza się jednak do płaskich nośników. Folię soczewkową nanosi się na różnego rodzaju gadżety reklamowe jak np. magnesy, naklejki, pocztówki, wizytówki, kalendarze, zaproszenia czy breloczki. Odbiorca reklamy ma wrażenie, że obrazy lub zdjęcia się zmieniają, co przykuwa uwagę niezależnie od tego, czy jest on zainteresowany ofertą, czy nie. Reklamy 3D stwarzają grafikom mnóstwo możliwości projektowych. Jedna grafika będzie oryginalnie prezentować się przy drodze, gdzie jest duży ruch, a inna świetnie sprawdzi się na deptaku w centrum miasta.

Wróć do bloga