Poradnik
Podstawa dobrego projektu do druku soczewkowego
Projektowanie wielkiego formatu w druku soczewkowym nie jest takie trudne. Poniżej przedstawiamy kilka porad i wskazówek aby uniknąć błędów podczas przygotowywania materiałów. Wykorzystując nasze porady oraz doświadczenie zdobyte na tym polu, pozwoli to zaoszczędzić sporo czasu. Zachęcamy również do kontaktu z nami na początku fazy twórczej aby uniknąć typowych błędów .
Kilka prosta zmian i przeróbek może przekształcić zwykły projekt w idealnie nadający się do druku soczewkowego .
Efekt 3D – głębia
– Kolory są bardzo ważne . Obraz nie powinien być zbyt ciemny .
– Bądź ostrożny z używaniem mocnych kolorów.
– Nie uzyskamy efektu 3D na stałych obszarach kolorystycznych.
– Jasne i żywe kolory ustawiamy z przodu, zimne z tyłu.
– Obrazy tła powinny mieć jak najwięcej szczegółów, o ile to oczywiście możliwe.
– Największa ostrość jest w centralnym punkcie projektu.
– Nie stosować małych liter tekstu, gdyż pod soczewką będą one rozmyte.
– Dla soczewki 40 LPI – najmniejsza czcionka to 16 pkt.
– Czcionki z rodziny Sans są lepsze niż Serif , są one bardziej czytelne .
Efekt zmiany obrazu / ruchu – flip/flop , animacja
– Dobry Flip – to Flip dwuobrazkowy.
– Unikać wysokiego kontrastu w najważniejszych obszarach obrazu.
– Wysoki kontrast może spowodować ” zjawy ” ( niewielkie cienie między obrazami ).
– Czcionki z rodziny Sans są lepsze niż Serif , są one bardziej czytelne.
– Im bardziej obrazy są podobne do siebie , tym więcej obrazów może być zastosowanych w projekcie.
– Dla animacji góra/dól można stworzyć animację z 5-10 klatek. Czasami dopuszczamy też kilkanaście klatek animacji.
– Animacja w górę / w dół działa lepiej niż w lewo / prawo.
– Zachowaj stabilny obraz w części projektu .
– Gdy każda część projektu jest animowana ,efekt może być nieco dezorientujący.