Poradnik

Podstawa dobrego projektu do druku soczewkowego

Projektowanie wielkiego formatu w druku soczewkowym nie jest takie trudne. Poniżej przedstawiamy kilka porad i wskazówek aby uniknąć błędów podczas przygotowywania materiałów.  Wykorzystując nasze porady oraz doświadczenie zdobyte na tym polu, pozwoli to zaoszczędzić sporo czasu. Zachęcamy również do kontaktu z nami na początku fazy twórczej aby uniknąć typowych błędów .  

Kilka prosta zmian i przeróbek może przekształcić zwykły projekt w idealnie nadający się do druku soczewkowego .

Efekt 3D – głębia 

– Kolory są bardzo ważne . Obraz nie powinien być zbyt ciemny .
– 
Bądź ostrożny z używaniem mocnych kolorów.
– Nie uzyskamy efektu 3D na stałych obszarach kolorystycznych. 
– 
Jasne i żywe kolory ustawiamy z przodu, zimne z tyłu. 
– Obrazy tła powinny mieć jak najwięcej szczegółów, o ile to oczywiście możliwe. 
– 
Największa ostrość jest w centralnym punkcie projektu. 
– 
Nie stosować małych liter tekstu, gdyż pod soczewką będą one rozmyte.
– Dla soczewki 40 LPI – najmniejsza czcionka to 16 pkt.
– 
Czcionki z rodziny Sans są lepsze niż Serif , są one bardziej czytelne .

 

Efekt zmiany obrazu / ruchu – flip/flop , animacja

– Dobry Flip – to Flip dwuobrazkowy. 
– Unikać wysokiego kontrastu w najważniejszych obszarach obrazu. 
– Wysoki kontrast może spowodować ” zjawy ” ( niewielkie cienie  między obrazami ). 
– 
Czcionki z rodziny Sans są lepsze niż Serif , są one bardziej czytelne. 
– 
Im bardziej obrazy są podobne do siebie , tym więcej obrazów może być zastosowanych w projekcie. 
– Dla animacji góra/dól można
 stworzyć animację z 5-10 klatek. Czasami dopuszczamy też kilkanaście klatek animacji. 
– Animacja w górę / w dół działa lepiej niż w lewo / prawo. 
– 
Zachowaj stabilny obraz w części projektu . 
– Gdy każda część projektu jest animowana ,efekt może być nieco dezorientujący.